Bestelprocedure

Verzendkosten en Bestelproces



Verzendkosten:

We krijgen nog als eens vragen over de verzendkosten, vooral naar het buitenland.


In Nederland:

alle zendingen (*) zijn boven de 75,= euro GRATIS ( dus geen verzendkosten)
Onder de 75,= euro vragen wij een bijdrage van € 5,50 in de verzendkosten.
( hoe groot de traphekjes ook zijn, het blijft € 5,50)

Voor België:
Helaas zijn zendingen in België een zeer kostbaar gebeuren.
Wij reken daar altijd een bijdrage van € 22,= voor
(Ongeacht de grote van de zending.)

Voor alle andere landen:
Onze traphekjes en andere producten zijn niet geschikt voor de export naar andere landen.
We lopen daar teveel kans op transportschade en hoge kosten.
m.a.w. wij leveren NIET buiten Nederland en Belgiës

Bestelproces:


Graag willen we je even uitleggen hoe de bestellingen verlopen:
Ook al ben je op traphekjes.nl of op Pasopshop.nl  of op een van onze andere site’s de bestellingen en de uitleveringen gaan allemaal via Safety Things BV.
Zoals je weet hebben wij een aantal gespecialiseerde website die vallen onder de paraplu van Safety Things BV. Als het gaat om het afwerken van de verkoop, het verzorgen van de betaling, het leveren van het pakje, dan gebeurt dat door Safety Things BV.

1. Winkelmand
Plaats de gewenste producten in uw winkelmand door middel van de knop “in winkelmand”.
( dat is in het hoekje waar nu nog een NUL staat)  In je winkelmand kun je een product ook verwijderen of het aantal wijzigen. Heb je alle producten in uw winkelmand gelegd, dan kun je klikken op de knop "Afrekenen".

2. Uw adresgegevens
Hier kun je, je eigen adresgegevens invullen en aangeven of je, je bestelling wilt afhalen of laten bezorgen. Heb je alles correct ingevuld dan kunt je verder gaan door op "Ga verder" te klikken.
Opmerking. Als je het heel erg druk hebt dan kan het nuttig zijn om je bestelling bij je werkgever, buren of oma te laten afgeven. Dan vul je naast je eigen gegevens ook de gegevens van het afleveringsaders in.
Opmerking:  Om uw privacy te beschermen mogen onze medewerkers dat niet voor u doen, u moet dat echt zelf doen.

3. Kies uw betaalmethoden
Wij bieden verschillende betaalmethoden aan. Selecteer de gewenste betaalmethode en klik op "Ga verder".

4. Controleer uw bestelling
In dit scherm kun je, je winkelmand, adresgegevens en betaalmethode controleren. Als je akkoord gaat met alle gegevens klik je op "Ga verder" en is je bestelling bij ons geplaatst.

5. Orderbevestiging per email
Na je bestelling ontvang je per email een orderbevestiging. In deze email kun je nogmaals je gehele bestelling controleren. Wil je wijzigingen aanbrengen, dan kunt je contact opnemen met onze klantenservice via email
klantenservice@SafetyThings.nl of telefonisch 073 -6840840.

6. Verzendbevestiging per email
Het is de bedoeling dat zodra wij je bestelling hebben ingepakt, je per email een verzendbevestiging ontvangt met PostNL track&trace code, waarmee je het pakket via internet kan volgen.

7. Hoe worden de pakketen verzonden:
1) Kleine bestellingen worden voorzien van postzegels en gaan gewoon door de brievenbus.
Voordeel is dat u niet speciaal hoeft thuis te blijven.
2) Het merendeel van de paketen gaat met PostNL als pakket .
De besteller zal meestal de volgende dag  (in 90% van de gevallen) bij u aan de deur staan.
Wanneer de besteller u niet thuis aantreft zal hij een kaart in de bus doen met de door hem gekozen opties, dan wel de volgende dag het nog eens een poging wagen.
3) Bij grotere dozen en lange lengtes ( worden niet geaccepteerd door PostNL) gebruiken we Nedpack.  Dat is een kleine besteller maar hij gaat heel zorgvuldig om met o.a. de grotere traphekjes.
Ook die besteller kan binnen 48 uur na de bestelling al langskomen. ( in 90% van de gevallen)
Als u niet thuis bent, en geen andere instructies heeft gegeven, zal de besteller een kaart bij u in de bus doen met het verzoek om het locale distributie centrum te bellen voor een nadere afspraak. 
4) Scholen, stichtingen,bedrijven en kinderdagverblijven die een beperkte openingstijden hebben doen er goed aan om te kijken of ze de bestelling bij een adres kunnen afleververen, waar de bestelling makkelijk kan worden aangenomen.

 

8. Wanneer krijg ik mijn bestelling?
Het is moeilijk te voorspellen, wanneer en hoe laat een bestelling exact bij je zal worden aangeleverd.
Meestal is de transporteur er de volgende dag.
Maar soms duurt het langer.
Mocht de zending na 5 werkdagen nog niet zijn geleverd en je kunt in de track&trace geen gegevens vinden dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via email
klantenservice@SafetyThings.nl of telefonisch 073 -6840840.
(maar direct naar marieke@safetythings.nl kan ook.)

8. Wanneer u de bestelling heeft gekregen:
Het is van belang dat u de zending even nakijkt. Liefst zo snel mogelijk zodat wij eventuele verzendschade ook zo snelmogelijk kunnen doorgeven.  Het wordt voor ons heel moeilijk als u na 2 maanden de doos pas opent en als dan pas blijkt dat er transportschade is. 
Transportschade graag meteen, maar binnen een week doorgeven.

9. U heeft al een eerste bestelling gedaan maar die is mislukt:
Gelukkig zijn onze medewerkers die de bestelling klaar zetten zo slim omdat voor u op te lossen.  Alleen de complete bestelling, die alle stappen , en de betaling heeft doorlopen zal worden uitgeleverd.  Half afgebroken bestellingen worden niet uitgevoerd.
Maar als u zekerheid wilt hebben dan mag u gerust bellen:
klantenservice@SafetyThings.nl of telefonisch 073 -6840840.
(maar direct naar marieke@safetythings.nl kan ook.)